Vilken sträcka mellan Vånga och Örkelljunga?

Hej!
Vilket vägval tycker du vi ska ta om vi vill undvika 21:an och 24:an? Vi startar i Villans Vånga och kör till Örkelljunga. Skönaste, rakaste och minst trafikerade väg.

Skånerunt är på tur, ska bli riktigt skoj att dra iväg.

Vi ses ute, Birgit

iNstabl3

Gäst
Hej!

Just 24:an verkar bli svår att undvika, så vägen jag hade tagit skulle nog bli något i stil med Vånga-Knislinge-Norra Sandby-Vankiva-24:an till Ö-a.
Litet snabbt förslag från Google maps

Ska hålla koll på denna tråden dock, då jag eventuellt ska cykla andra hållet och ta mig bort mot Blekinge i augusti ;)

Lycka till!

/Mikael

Edit:
Inte omöjligt att det finns cykelvägar på sina ställen som skulle vara bättre, dock har jag tyvärr ingen möjlighet att kolla efter det för tillfället.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej Mikael!
Jag har ju också letat runt på Googles men tänkte ifall någon hade nåt bra. Vi behöver inte cykla på 24:an. Det går bra över Slättsjö mot Lärkesholm osv. Men ev är det bättre att hålla mer norrut och komma fram i Värsjö eller Åsljunga. Vi får se hur det rullar på !!!

Ha det gott, vi ses eller hörs
Birgit

24:an är inte kul. Smal 80-väg med en massa långtradare. Jag skulle föreslå Broby-Hästveda-Verum-Vittsjö-Skånes Värsjö. Från Värsjö kan man cykla på gamla Skåne-Smålands järnväg till Örkelljunga. Kanske inte rakast väg (9-10 mil) men skön och vacker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips