Vilken softshell?

Var inne igår hos lokale Uteliv och fick en demad. Den kändes bra tyckte jag. Lite byltig i fickorna, det finns 2 på bröstet, midjan är ren från fickor för man ska kunna ha ryggsäck. Väldigt skön på, lite längd i ryggen, armar i längd som jag tror ska funka på min MTB. Avvaktade med köpet dock. Ingen som har erfarenhet?
Den är ju 1k billigare än Gamma LX...

/Nicke

de gånger jag har klämmt på Baloo så tycker jag att den har kännts för hård helt enkelt, ingen riktig stretch. en annan detalj man kan anmärka på är att den har 15m vattenpelare (om jag minns rätt), vilket borde försämra andningen vitalt. men i övrigt verkar den riktigt prisvärd, mjukskal för 1400kr är inte ofta man ser...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fickor som sitter fel

Tänk på var fickorna ska sitta. Ska du använda den till fritiden, utan rygga så kan du strunta i fickors placering. Ska du använda rygga så kolla fickorna testa gärna med säck. Kollade på Arc`Teryx Gamma LT men fattar inte hur en så "tung" producent kan få fickorna på så fel plats.

Har nu en Lundhags vilket du får mycket jacka för pengarna hos ca 1500,- Jätteförnöjd och med fickor på rätt ställe.

Ola A.

Angående Arc'teryx placering av fickor är det som du säger, men inte alla av deras mjukskal är tänkta att använda med ryggsäck. Min Gamma MX funkar dock finfint tillsammans med min Haglöfs Victor 90100...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips