Vilken skalle?

med den bilden...och noll beskrivningar mer än stort kranium...ta inte illa upp...men det är svårt då...jag sållar mig till skaran som gissar vilt...hund eller rådjur...
kram anna
Jag tar inte illa upp. Detta är den bilden jag hade. Har inga fler beskrivningar än att skallen var relativt stor (bred jämfört med t.ex rådjur) och fotot. Tyckte ändå det var värt att lägga in den. Här vet man aldrig vilken expertis som kan dyka upp. Jag har sett många kranier tidigare, både ute och i olika spårböcker mm, men denna skalle var knepig.

/
Ja du Strykarräven, det hade varit bättre att dra skallen ur marken och fota den bättre, men det kändes inte riktigt bra att göra det. Vissa saker får vara där de är.

Raskesven

naturfotokurs?

vore nog nåt...hehe....upp me ormen...ner med den i frysboxen...lägg den snyggt tillrätta på en sten med klarblå himmel bakom...och sen klick när ormen vaknar till sans och får ut tungan...manipulerad bild?...nääää...bara fototeknik...eller hur? *ler*...borde kört det med skallen också...förstår faktiskt precis vad du menar...men det ser ju ut som lite avlång käke liksom...därför gick mina tankar till hjortdjur...men det är ju så himla svårt att se...å andra sidan...håligheterna...ja...jag vet inte...både grävling och järv har nog mer runda skallar liksom...och du har rätt...man vet inte vilka experter som finns här...
kram anna

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Räven, kom hem nu innan Dolph-genen tar över totalt :)
Doffe, den gamle superhjälten! Att det fortfarande finns andra än mig i livet som sett honom!

Minns inte namnet på filmen, men det är så jävla nice när Agenterna (eftersom de har hörsnäckor, kostym, solglasögon och kommer i en limo med tonade rutor) söker upp honom på byggarbetsplatsen där han "jobbar" (dvs typ bär runt på stålbalkar och cementblandare) och vill ha honom att utföra Uppdraget, varpå han, närmast utan ord, bjuder dem att dricka ur hans plunta.

Agent (hostande och spottande): - Man, where'd this shit come from?
Doffe: - From Sweden, like me.

haha...

akta er så inte moderatorn förflyttar tråden till fritt forum...
fokus mina herrar...fokus...
skalleförfrågan var det...inte dolph...hehe...
kram anna

Jag måste bara fråga - är du helt säker på att det alls är en skalle? Fotot är som sagt riktigt dåligt så jag kanske är helt ute och cyklar, men när jag tittar på det så kommer jag snarare att tänka på ett bäcken än en skalle.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips