Vilken ska jag välja EOS -300, -33 eller -50

Jag är på jakt efter en bra systemkamera och har kollat runt lite på olika modeller. Men det är en stor djungel av tekniskt mumbojumbo snack som inte säger mig så mycket.
Jag har kollat lite priser på olika system b.la
EOS 300 med 28-90 + 100-300 pris 4995:-
EOS 50 (begagnad) med Sigma 28-105 pris 5500:-
EOS 33 28-90 6500:-
Vad är bästa valet att satsa på ett billigare hus med större utbud på objktiv eller ett dyrare och finare hus och begränsa sig på objektivet? Och hur står sig 33:an mot 50 modellen?

/Micke

Det bror lite på vad du är ute efter. HAr de dyrarre husen någon funktion som du vill ha, snabbare motor, bättre ljusmötning eller dyl. Jag ser ingen poäng med att bara köpa ett dyrare hus om det inte erbjuder något som du känner att du behöver.

Bra optik däremto vill man alltid ha. Ljusstarka objektiv gör allting roligare och bilderna blir bättre. så jag tycker att du ska köpa ett så pass avancerat hus som du känner att du behöver och sen den bästa optiken som du känner att du har råd med.. =)

Mvh David

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Håller med Monkeyboy. Det är gluggarna man ska lägga pengarna på. Min erfarenhet är att de flesta av de elektroniska funktionerna på kameran använder man sig sällan av. de funktioner man behöver finns även på de billigare husen.
Det är en klart bra idé att satsa på ett hus (Nikon, Canon) som det finns gott om objektiv till, det gör ju också att begagnatmarknaden blir stor. Nikon har ju den fördelen att de gamla icke-AF objektiven också passar till de nya kamerorna.
/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips