Vilken mössa och vantar till vandring

Har du verkligen inte redan mössa eller vantar/handskar som skulle funka bra? Det är ju inte nödvändigt att köpa mer eller mindre dyra märkeskläder från friluftsbutiker.

Jag har mössa och vantar till vardagen, men när det kommer till vandring där alla rekommenderar annat material än bomull så har jag tyvärr ingen.
Vill ha en nåt bra och inte stå ute i skogen och tänka att jag borde köpt det o det, vill inte vara dumsnål :)

Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Just gällande buff tycker jag originalet är mycket skönare än merinovarianten och jag kan inte säga att jag en enda gång känt att jag behövt ull just där. Smaken är olika men jag skulle gå med en vanlig standard buff. Ett par tunna handskar och en tunn mössa, ser egentligen inget större behov av att tänka för mycket kring det. Ta det du har om du har något tunnt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips