Vilken fågel? En vit uggla?

Lätt att säga när man sitter vid datorn och inte är ute i fält, men nog är ugglans huvud, proportionellt sett, betydligt större än vråkens.

Lätt att säga när man sitter vid datorn och inte är ute i fält, men nog är ugglans huvud, proportionellt sett, betydligt större än vråkens.

Hm, nu är frågan vad exakt du syftar på. Om du syftar på mitt PS så menar jag alltså just att sitta och studera fotot i datorn. Om fågeln på FreddeA:s foto hade varit helvit hade jag troligen inte kunnat säga vad det var. Genom att enbart studera just det fotot, alltså. Även om en ugglas huvud nog vanligtvis ser större ut än en vråks. Men fåglarnas fjädrar är ju inte fixerade utan formen på en fågel kan till viss del bero på om de fluffar ut fjädrarna eller om de gör sig slanka.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hm, nu är frågan vad exakt du syftar på. Om du syftar på mitt PS så menar jag alltså just att sitta och studera fotot i datorn. Om fågeln på FreddeA:s foto hade varit helvit hade jag troligen inte kunnat säga vad det var. Genom att enbart studera just det fotot, alltså. Även om en ugglas huvud nog vanligtvis ser större ut än en vråks. Men fåglarnas fjädrar är ju inte fixerade utan formen på en fågel kan till viss del bero på om de fluffar ut fjädrarna eller om de gör sig slanka.

Jag syftar på fågeln på trådstartarens foto. I mina ögon har den absolut ett vråkhuvud och inte ett ugglehuvud. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips