Vilken cykel ska man köpa???

Hej alla!

Jag är en nybörjare på det här med mountainbike, men har verkligen fastnat för det. nu ska jag snart åka och inhandla min första egena cykel.
så nu undrar jag lite om någon har förslag på vilken cykel jag bör köpa och vad jag bör tänka på??
Tacksam för alla svar...=)

MVH/sanna

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag ska ha den främst för att köra på mindre skogsstigar, och över stock och sten..=)
pris jag tänkte mig är väl runt 5000-6000kr... några förslag??

Hej Sanna!
Knalla in till en av de lokala (riktiga!) cykelhandlarna och snacka med dem. De har all kunskap du behöver. Då kan du prova runt lite och hitta vad som passa just dig.

Alternativt eller som komplement kan du ju alltid testa någon av internets "bike fit" sidor
www.wrenchscience.com har en som många verkar tycka är bra. Det är inte helt fel att ha ett hum om vad man letar efter oberoende av vad handlaren säger.

Tack så hemskt mycket för alla svar... nu ska jag springa iväg och inhandla mig en cykel... så ses vi kanske ute i skogen...=)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips