Vibram Fivefingers går sönder

Hallå alla på lättpackning!

Som flera andra gillar jag vibram fivefingers skarpt, kanske inte främst för att de är lätta utan för att de är otroligt sköna och befriande att använda. Men det är ju ingen större mening om de inte håller mer än några veckor.

Mina första fivefingers köpte jag i Usa. Använde de i cirka 2 veckor. Inget hårt alls. Bara lätt vandring några dagar i veckan. Efter den tiden var det hål på insidan av båda stortårna ena pektån ( heter den så?). Jag skickade de tillbaka till USA och fick pengarna tillbaka.

Köpte ett par nya på Naturkompaniet hemma. En storlek större för att försäkra mig om att mina tår inte varit för stora och haft sönder tyget.

Har nu gått i dem i tre veckor precis. Nu har ännu en gång tyget på insidan av ena stortån gått sönder. Har dragit ett par varv eltejp runt båda stortåna som en något primitiv förstärkning. Tror det är svårt att sy detta, om man inte lägger på en bit tyg som förstärkning, men ändå - de ska väl hålla mer än en månad?

Någon som har liknande erfarenhet eller något tips på vad man kan göra? Just nu är jag i Indien fram till mars, och skulle gärna vilja att de gick att använda hela tiden... Det är långt till närmsta naturkompaniet...

Jonas
 
Har själv vilja testa dojorna då de ser helt sköna ut.
Låter inte bra med dina erfarenheter.

Förmodar att det inte finns kopior att köpa i inden, annars skulle det kunna vara en billigare lösning om man måste byta dom varje månad.
 
Ja det är därför jag tycker att det är så konstigt. Har jag lyckats få måndagsexemplar*2?!

Just nu löser jag det med att sätta en bit eltejp runt tån som får bytas ungefär varannan dag. Ett enkelt, billigt men inte helt smidigt sätt att undvika att sand åker in genom hålet.

Några kopior finns inte här...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.