Vem lagar ryggsäck i Sverige?

En rem har slitits sönder till topplocket på min rygga ( Osprey Ariel).
IMG_9931.jpg

Har fått OK från företaget att skicka det till England för lagning men jag drar mig för det. Rädd att det kommer bort helt enkelt.
Jag är både sykunnig o har symaskin men detta blir trixigt. Ryggan är gammal för garanti, dessutom finns ju inte Friluftsland kvar i Sverige.

Någon som har tips om vem som kan laga i Sverige?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kapellmakare fixar detta enkelt liksom skomakare. Egentligen är det enkelt att göra själv också. Jag skulle testa själv först.

Thure

Var i Sverige bor du? Jag vet en bra kapellmakare i Uppsalatrakten som nog kan laga, skicka mig ett meddelande om du vill ha kontaktuppgifter.
Och precis som sagts innan kan en bra skomakare också göra detta. De har rätt sorts symaskiner och tråd för detta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips