Vax - hur ofta

Hur ofta vaxar ni era kläder (de som behöver vax alltså).

Vaxade anoraken innan nyår (tre lager), turskidade 5 dagar och sen blev den ganska grå (vaxet bortslitet antar jag). Har använt den lite från och till till vardags och annat friluftsliv också. Behöver jag göra om det igen inför nästa längre skidtur? Har planer både på mer turåkning och utförsåkning.

Tycker anoraken börjar lukta lite svett, ska jag tvätta den innan jag vaxar den igen? Hur tror ni det kommer bli i tvättmaskinen? Kan jag köra andra grejer tillsammans med den eller kommer allt att bli vaxit.

ts

Turskidningen, var det kul?
Du hade väl inte gjort det på ett tag innan har jag för mig jag läste.
Tvättar du det i 60 så lär ju vaxet smälta av och sedan sköljas ur utan att allt annat blir vaxit... tror jag.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips