Vart ska jag ta vägen?:)

Hej! Jag och min sambo planerar att ta en veckas tur i sommar med tält. Vi skulle allra helst vandra i en varierande natur, gärna urskog, insjöar, och berg. Några förslag?:)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vandra Silverleden i Hällefors

Jag rekommenderar varmt Silverleden i Hällefors. Leden är drygt 6 mil lång och går genom varierande terräng och många sjöar och utsiktspunkter. Stundom är leden krävande att vandra, men belöningen väntar på höjderna... Utefter leden finns fina rastplatser med vindskydd och badmöjligheter. Här hittar du en nära vildmark som passar såväl för vandring som för cykling och paddling. Vill du veta mer om leden och se bilder kolla på Friluftsfrämjandet i Hällefors hemsida eller Silverleden på FB! https://www.facebook.com/silverleden

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips