Varför inte en snuskburk

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Gjort lumpen på i22 i början på 90 talet, har aldrig sett ett fotogenkök där, däremot hade vi det jägarköket som liknade trangia, men med kass brännare, tog med egen trangiabrännare som var mer bränsleeffektiv och gav bättre värme.
 

Livetiskuggan

Avslutat
Gjort lumpen på i22 i början på 90 talet, har aldrig sett ett fotogenkök där, däremot hade vi det jägarköket som liknade trangia, men med kass brännare, tog med egen trangiabrännare som var mer bränsleeffektiv och gav bättre värme.

Ni använde jägarköket ett koniskt trangakök. Hur gick det vintertid och hade ni någon platta under mot snön?
 
Gjorde också lumpen 91/92 på I22. Då hade vi jägarköket. Det kom inte med någon platta, utan vi fick placera det där det passade.

De flesta använde som tidigare nämnts Trangia-brännare. Jag hade vinter-tillsats på min brännare och den fungerade ganska exakt lika bra (eller dåligt) som den gör i Trangiakök.

I bandvagnen följde det med två-lågigt fotogenkök (vad det nu hade för beteckning...). Det var mer än ett befäl som körde med KAP-Arctic för privat bruk.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.