var?

En sån där cyklocross lät ju inte alls dum, men de finns inte i någon av cykelaffärerna här i stan.
Så jag vore tacksam för internetsidor eller någon affär i karlstad el göteborg där man kan höra lite mer.
det där med begagnad kanske tål att tänka på oxå.
 
Cross

Cyclecomponents (Säffle) säljer Airbornes Carpe Diem. Jag har för mej de säljer Surly också - Surly Crosscheck är en trevlig ram.

I Göteborg säljer Cykelcity Eddy Merckx och Columbus crossramar.
 
Glömde säga att en ny Cyklocrosscykel nog tyvärr hamnar utanför din budget, men du kan ju höra dig för lite hos nämnda cykelhandlare, kanske känner dom någon som vill sälja en begagnad, tyvärr är marknaden inte så stor i sverige eftersom inga tävlingar i cyklocross körs här.
 
Det börjar komma

CX kommer mer och mer... Fast det är precis som du säger ingen stor marknad (än). Såg för övrigt flera som körde med CX hojjar på finnmarksturen.

Själv så är jag grymt sugen på en bad boy ultra *suck*

/Mattias
 
Crossram

Kolla runt på nätet FS-mountainbike har massa länkar till tillverkare och försäljare. Men när du skall köpa så rekomenderar jag att du handlar av din lokala handlare om han är kunnig. Detta lönar sig i längden, och han kan beställa om du vill ha något som normalt inte säljs.

Jag själv har så pass bra rabatt hos min LBS så att det inte finns någon som slår hans prissättning när jag kommer in i butiken.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.