Var ska jag vandra?

Hej!
Jag ska bila från skåne på en ensamvandring i ca 4-5 dygn med tält tillsammans med min hund i vecka 35 (slutet aug). Då jag inte vill köra längre tänkte jag hålla mig i de nedre fjällregionerna. Tidigare har jag bara varit längre norrut.
Jag har sorterat ut 3 möjliga ställen att vandra i.
Fulufjället, Grövelsjön, Sånfjället.

Vilket av dessa 3 områden skulle ni rekommendera åt mig och varför?

Med vänlig hälsning/Martin

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Av de fjällområden du nämner hade jag valt Grövelsjön, men som KLAGER skriver Norge erbjuder fler möjligheter än Sverige på nära håll. Vill du köra lika långt som till Grövelsjön från Skåne, dvs ca 90 mil enkel resa skall du även kolla Rondane (kolla dock att du får ha hund där då det är nationalpark) med högre toppar än Grövelsjön. Ett annat alternativ på närmare håll är:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=74628

Jag tror att Fulufjället blir för litet för dig om du ska vara ute i 4-5 dygn. Jag knatade över de flesta lederna där i fjol på 2-3 dagar. Grövelsjön känns som ett bättre alternativ om du inte åker till Norge och Jotunheimen. Jag var på alla dessa tre ställen i fjol och topparna i Norge slår ju allt med hästlängder, så galet fint!

Sen är det alltid trevligt att höra lite norska:D

God tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips