Var köper jag fäste för kniv på flytväst?

Vilken site köpte du den på?
Direkt från NRS?

Har den vanliga "rostfria". Rostar VARJE gång och måste borstas av med stålull. Har faktiskt lessnat på detta.
mvh thomas

Rosttrög är ett bättre uttryck, många matrial oxideras i "fel" miljö. De enda som inte gör det är de som redan oxiderat, därför bryts en aluminimburk ner så långsamt - den är redan oxiderad.

Tjockt lager klibbigt fett var receptet för att öka rosttrögheten på min dykkniv och då vill man inte ta fram den i onödan pga kladdrisken.

/Patrik

Vilken site köpte du den på?
Direkt från NRS? mvh thomas
Jepp, direkt från NRS i Moscow, Idaho. (Vilket ligger alldeles intill gränsen mot Washington State.) NRS är tydligen ett företag helt och hållet ägt av sina anställda medarbetare - något som ytterligare tilltalade mig... Kundtjänsttjejen som hanterade min order, och frågor, heter Tiffany.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
@tango
Min dykkniv klarade sig utan fett. Men jag minns inte exakt hur den var ytbehandlad. Den var inte vass överhuvudtaget utan mera bra på att bända och bryta med.
Nej, något fett vill jag inte ha på paddlarkniven, på dykkniven hade det funkat bra.
NRS Pilot Knife är faktiskt inte TILLRÄCKLIGT rosttrög.
Det blir nog titanvarianten.

@Polar300
Tack för svaret! :)

mvh thomas

Såja, nu har min NRS Co-Pilot Titanium anlänt. Läcker liten sak...

Transporten från Moscow Idaho hit tog 7 dagar, och hela kalaset gick på USD 115.20
vilket sedan MC översatte på räkningen till lika ojämna SEK 1005:43
Själva kniven väger 54 gram och hållaren 66 gram...
/Odd

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips