Var köpa öljetter med håldiameter på 4 mm?

Tack för tipsen. Jag ska kolla med skomakare eller sadelmakare. Internetbutikerna går bort då man måste köpa så mycket av varje för nån tryckknapp och nit osv.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Weben

Mina svarta (oxiderad mässing) öljetter från Prym med håldiameter på 4 mm har tagit slut. Jag har kollat i de butiker jag kan tänkas ha köpt mina öljetter, men ingen av dessa har längre dessa öljetter.

På Bauhaus har dom visserligen 4 mm’s öljetter men dessa är av någon enkel konstruktion med bara en del (som blir vass när monterat öljetten).

Öljetterna behöver inte vara svarta men böra vara av mässning. Någon son har något tips var jag kan handla Sverige?

När jag Googlade på svenska hamnade jag i Estland http://www.perttunen.ee/pdf/eyelets_washers.pdf

Per

Kolla www.extremtextil.de eller www.shelby.fi
De kan ha vad du söker, eller som någon föreslog tidigare så är jag rätt säker på att slöjddetaljer har vad du söker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips