Var i Fjällbacka är jag?

Tittade igenom gamla bilder från Fjällbacka skärgård. Upptäckte några från 2011 som jag inte kan placera. Jag TROR att jag vet, men vill inte påverka era funderingar. Alltså: På vilken ö finns denna trevliga vik med dubbeldass?

Bild 1

Bild 2

HåkanF

Hej Håkan!
Är det inte sopmajan om ligger på Norra Kussmulan, precis vid sundet mot Södra, längst ner i Gluppöbassängen..? Det var ett tag sen sist men om man kollar på googlemaps verkar det stämma..
/ Ulf

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej Håkan!
Är det inte sopmajan om ligger på Norra Kussmulan, precis vid sundet mot Södra, längst ner i Gluppöbassängen..? Det var ett tag sen sist men om man kollar på googlemaps verkar det stämma..
/ Ulf

Tack Ulf. Det kan mycket väl hända att du har rätt.. Själv funderade jag på Skutholmen bredvid Vedholmen. Har du någon minnesbild av den platsen också?

HåkanF

Utgående från att klockan i din kamera är inställd på sommartid står solen i söder och skuggan från personen i bild 2 pekar åt norr. Klippväggen till höger i bild pekar alltså ungefär åt syd-syd-väst. Det stämmer med N Kussmusslan. Även strandkonturen stämmer med N Kussmusslan när man tittar åt syd-syd-väst.

Med vänlig hälsning, Klas

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips