Var finns is?(Ågelsjön=>Sthlm)

Hej,
Vi är några gamla ishackor som inte kan hålla oss längre utan måste försöka komma loss på lite is igen. Familjeliv och varierande väder har dock gjort att vi har extremt dålig koll på var det finns nån is nu. Klassiska ställen vi har i åtanke för lite kvälls-hack eller dags-tur är förstås:
*Ågelsjön
*Marvikarna
*Käppala
*Finnboda
*Nacka Strand
*Södertälje kanal
*Eller vad-som-helst som nås en kväll eller dag från Sthlm
Tacksamma för alla tips!!!

Eget svar: Nacka Strand OK

Enligt gammal god Utsidan-tradition svarar jag på mitt eget inlägg:
Var förbi Nacka Strand i går kväll och där fanns ganska bra med is. Lilla pelaren längst till vänster såg tjock och fin ut, den större till höger var rätt nedhackad och tunn nedtill men såg bra ut högre upp, mitten och "kaminen" såg tunna ut.
Fortfarande tacksam för tips om läget på andra ställen, främst Ågelsjön.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Isklättring

Tjenare Patrik och alla andra glada klättrare.

Förra helgen var vi i Ågelsjön och både Övre och Nedre isväggarna var det helt OK.

Idag var vi i Åva och klättrade. Helt ensamma! Bra väder och bra is. Det var inte speciellt upphackat och vi klättrade på 4 olika fall. Dels de "vanliga tre" vid foten av vägen och det lite kortare fallet på hyllan mitt på väggen. Där var isen både brant och riktigt tjock.

På väg hem åkte vi förbi Finnboda, men det var ingen höjdare. Inte värt att åka dit, ännu.

Även jag efterlyser oxå lite fler tips på is runt Stockholm...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips