Vandringskängor?

Ska åka till bergen i sommar och klättra och behöver ett par vandringsskor. Kostnaden får gärna stanna någonstansg kring 2300 kronor. Scarpa, är det nåt?

Jodå..

Jag handlar en del på Löplabbet i Uppsala, där säljer de även lite vandrings-skor/kängor. De valde mellan scarpa och meindl men tyckte att scarpa var bättre. Har ej provat själv dock.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Titti och Mikael Strandberg har använt Scarpa kängor både i Patagonien och i Afrika. Scarpa gör mycket stabila bra kängor, Utemagsinet klagade på att någon av deras modeller trckte på ovansidan av foten när kängan böjdes, men det kan ju bero på vad för fot som stoppas i.

Scarpa för smala fötter!?

Har bara erfarenhet av Scarpas klätterskor men har fått för mig att kängorna är lite av samma modell. Bra skor men passar smala fötter bäst. Inget fel i det och de som har smala fötter kan skatta sig lyckliga. Jag har hyfsat normala fötter och har hittills inte hittat en scarpasko (klättring) som passar.
Kanske någon som vet med säkerhet om kängorna är likadana?

/H

Scarpa tillverkar också kängor med bred (skandinavisk) läst, vet inte om det finns för alla modeller dock. Scarpa Ladakh har jag sett rekam för med bredare läst.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips