Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vandring utmed Låddejåhkå?
- Trådstartare smux
- Start datum
Blev det någon vandring längst Låddejåhkå? Jag planerar en vandring och funderar på det alternativet.Jag hittar ingen beskrivning på på denna tur så jag undrar om någon på forumet följt Låddejåhkå mellan Låddejåhkåstugan och Násasvágge alternativt Gouphervágge och kan ge en liten beskrivning över den sträckan för framtida vandringsfunderingar? Jag förutsätter att Låddejåhkå inte är vadbar så val av vandringssida i dalen mellan Máhttoajvve och Ráhpok styrs av start/slutpunkt inne i Sarek?
Betalt samarbete
Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Nej tyvärr, jag tvingades planera om förra årets tur så den turen har jag kvar. Ett alternativ är även att följa Miellädno på norra sidan in från Padjelantaleden som Grundsten beskrivit i sin blogg.Blev det någon vandring längst Låddejåhkå? Jag planerar en vandring och funderar på det alternativet.
I år har jag en bokad resa i början av augusti upp till Ritsem så vem vet. Min resa är dock fullt avbokningsbar då den här sommaren och hösten blir lite speciell med nya barnbarn i form av tvillingar på gång vilket snabbt kan ändra vandringsplanerna.
Tanken är att gå in från Vaisa som omväxling då jag inte gått den turen istället för från Änonjalme som jag gått många gånger fram till broarna och mötet med Padjelantaleden. Därefter är fortfarande lite i planeringsstadiet, antingen gå upp Loadasjvagge, Gouphervagge, Nasasvagge med avslut mot Kvikkjokk alternativt utmed Låddejåhkkå eller Miellädno mot Nasasvagge med avslut till Suorva. Nu har jag ju gått i centrala Sarek och mot Suorva flera gånger (även om man aldrig får nog av dessa vyer) så det lutar år första alternativet.
Spännade med nya små människorNej tyvärr, jag tvingades planera om förra årets tur så den turen har jag kvar. Ett alternativ är även att följa Miellädno på norra sidan in från Padjelantaleden som Grundsten beskrivit i sin blogg.
I år har jag en bokad resa i början av augusti upp till Ritsem så vem vet. Min resa är dock fullt avbokningsbar då den här sommaren och hösten blir lite speciell med nya barnbarn i form av tvillingar på gång vilket snabbt kan ändra vandringsplanerna.
Tanken är att gå in från Vaisa som omväxling då jag inte gått den turen istället för från Änonjalme som jag gått många gånger fram till broarna och mötet med Padjelantaleden. Därefter är fortfarande lite i planeringsstadiet, antingen gå upp Loadasjvagge, Gouphervagge, Nasasvagge med avslut mot Kvikkjokk alternativt utmed Låddejåhkkå eller Miellädno mot Nasasvagge med avslut till Suorva. Nu har jag ju gått i centrala Sarek och mot Suorva flera gånger (även om man aldrig får nog av dessa vyer) så det lutar år första alternativet.
Gå längst Miellädno är inte ett alternativ för min del, jag ser ingen njutning i att slåss med vide, det fick jag nog av nedanför Nåjde.
Dela: