Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ska vandra sträckan Landmannalaugur-Skogarfoss om några veckor. Alla tips och erfarenheter därifrån mottages tacksamt. Kommer flyga till Keflavik och ta buss till Landmannalaugar och sedan buss hem från Skogar.
vandrade landmannalaugar - thorsmörk för tre veckor sedan. (är väl en dag eller två till bort till skogafoss??)
lite bilder http://picasaweb.google.se/crallian/Roverway2009?feat=directlink
bild 10 till 124 är den vandringen.
har även fotat endel av turtexterna vid stugorna, även om jag missade den första och dom går säkert å hitta på nätet nånstans.
sen bodde vi vid skogafoss lite senare också, bilderna 137 till 153 är därifrån...
En fin led, bitvis ganska småkuperad, och endel branta backar (framförallt en), men det är korta dagsetapper. Häftig natur och badet i Landmannalaugar är fantastiskt!
Jo, vid endel stugor fanns det inte så många bra tältplatser, så det kan var ide att inte komma fram allt för sent, fast det kanske är mindre turister där nu...
Där finns en hel del tips och erfarenheter, även om det är ett par år sedan artiklarna skrevs. Nu är väl dessutom den isländska kronans värde sådant att det blir betydligt billigare att köpa mat och åka buss.
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer