Vandring i Norge nära Göteborg

Hej! Söker tips på fjällstation och nära vandring i Norge. Vi tänkte åka tåg från göteborg till tex Oslo. Vi har en 1,5 åring med oss, så vi kan inte åka tåg så långt. Kan även tänka oss att hyra bil en kortare sträcka

Hej! Söker tips på fjällstation och nära vandring i Norge. Vi tänkte åka tåg från göteborg till tex Oslo. Vi har en 1,5 åring med oss, så vi kan inte åka tåg så långt. Kan även tänka oss att hyra bil en kortare sträcka
Nu har jag inte varit där, men att åka till Finse i Hardangervidda nationalpark vore kanske något? Du hoppar av tåget mitt i nationalparken, och såvida ni inte tältar så finns det boende där tror jag.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
När och hur länge och långt vill ni vandra? Finse kan vara lite kallt och blåsigt för en 1,5-åring. Geilo (3.5h med tåg eller bil från Oslo) kan också vara en bra utgångspunkt till både fjäll och fjordar. Gaustatoppen (2.40h med bil) om ni vill göra en helgtur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips