Vandring i Norge nära Göteborg

Hej! Söker tips på fjällstation och nära vandring i Norge. Vi tänkte åka tåg från göteborg till tex Oslo. Vi har en 1,5 åring med oss, så vi kan inte åka tåg så långt. Kan även tänka oss att hyra bil en kortare sträcka

Hej! Söker tips på fjällstation och nära vandring i Norge. Vi tänkte åka tåg från göteborg till tex Oslo. Vi har en 1,5 åring med oss, så vi kan inte åka tåg så långt. Kan även tänka oss att hyra bil en kortare sträcka
Nu har jag inte varit där, men att åka till Finse i Hardangervidda nationalpark vore kanske något? Du hoppar av tåget mitt i nationalparken, och såvida ni inte tältar så finns det boende där tror jag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
När och hur länge och långt vill ni vandra? Finse kan vara lite kallt och blåsigt för en 1,5-åring. Geilo (3.5h med tåg eller bil från Oslo) kan också vara en bra utgångspunkt till både fjäll och fjordar. Gaustatoppen (2.40h med bil) om ni vill göra en helgtur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips