Vandring i Annecy?

Hej!
Jag kommer antagligen flytta till Annecy till våren och jobba som au-pair. Det verkar vara en helt ljuvlig familj som även dem gillar att vara ute mycket. Så antagligen kommer jag få liter information av dem.

Det som jag inte tror att de har gjort så mycket det är vandring. Så min fråga till alla er med en massa erfarenheter är vad det finns för vandringsleder i närheten av Allecy? Var kan jag hitta mer information om dem?
Hur svårt är det att gå upp på Mont Blanc med guide? Hur mycket erfarenhet behöver man av vandring/klättring? Vad kostar det?

Hoppas det är någon som har lite svar på dessa frågor!

Tack

Jessica

Hej det verkar vara dåligt med svar. Jag har själv inte vandrat runt Annecy men varit i området. Det finns mycket att välja på. Vill du få lite uppslag finns en översiktskarta med längre vandringar i Frankrike. I samma områden brukar ju kortare turer vara möjliga. Den heter France grand randonnée nr 903 och är utgiven av institut geographiq national (IGN). Den bör finnas hos Kartbutiken i Stockholm som skickar om du inte finns där. Lycka till

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Tack

Tack for ditt svar!
Jag ar i Annecy just nu och det ar verkligen vackert, an sa lange ar det skidor som galler, men jag ser verkligen fram emot varen och hoppas pa en massa vandring. Jag ska se om jag kan fa tag i den dar kartan du pratar om.

Tack igen och ha det bra!

Jessica

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips