Vandring genom Island

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Kartor samt engels turistinfo

Hej,
Någon som vet var man kan köpa vandringskarrtor samt få information på engelska?

Hittade endast Isländska på adressen ovan

/D

Kartor och kontakt

Isländska är ju inte helt enkelt att förstå sig på. Men, jag lovar dig att Ferdafelags Islands är absolut den bästa kanalen in i vandring på Island. Jag rekomenderar att du tar kontakt med föreningen per telefon: +354 568 2533 eller skriver mejl på fi@fi.is

När det gäller kartor så skulle jag rekommendera att du kontaktar bokhandeln Mál og Menning http://www.malogmenning.is . Tyvärr är den sidan också bara på Isländska. Men leta efter "kort" och mer specifikt "sérkort" som är karta 1:100 000. Dessa går säkert att få tag på via svensk karthandel bara du vet vad du vill ha. Numret till förlaget är: +354 522 2000. Var säker på att Islänningarna är duktiga på Engelska och kanske till och med vill tala Skandinaviska med dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips