Vandring cirka 2timmar med bil ifrån Göteborg.

Hej!

Är på jakt efter någon trevlig vandringsled med max två timmar i bil ifrån Göteborg. Dagsetapper på cirka 2-3 mil antingen någon rundslinga eller möjlighet att ta buss/tåg.

Några tips?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Du kan ju ta tåget till Strömstad och köra Bohusleden till Uddevalla.
7-10 dygn om du skall ha det lite soft längs vägen.

Du kan ju korta av det genom att kliva ur leden i höjd med Hällevadsholm eller Munkedal

Du kan ju ta tåget till Munkedal och pipa ned mot Udevalla efter bohusleden o ta tåget ned sen.

Etapper 14,15 o 16 är väl aktuella - det kan ju vara lagom

Finns ett nätverk av leder kring friluftsområdet öster om Ljungkile. Väldigt trevligt område.

Det är ju också ett alternativ , tåget til Ljungskile och upp till Bredfjället och en runda nedåt runt Store Väktor och så.
Finns massa spår och stigar i området så där kan man lätt köra av 2 dagar.

Vägen upp till Bredfjället är dock en trist uppförsbacke att gå på grusväg.
Roligare nedför faktiskt

Man kan parkera vid motionsspåret uppe på bredfjället
Jag brukar gå en runda där som bensträckare när jag är på väg till Norge
Fint område det lilla jag sett

Herrestadsfjället kanske kan vara nåt också?

Verkar dock inte om det är tillåtet att tälta i själva bredfällets naturreservatet men man borde väl hitta nån plats utanför reservatgränsen

Jag har ju blivit såld på Tresticklan och Lundsneset så jag rekommenderar den i den här tråden också. 2,5h med bil från Göteborg. Just att ta sig kollektivt kan nog vara svårare.

Det finns ringleder, men inte så långa. Det bästa är nog att pussla ihop leder från de båda parkerna till en helgs vandring.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips