Vandring alt cykling

Ledig 14 juni- 30 juni och skulle vilja sticka iväg på ett äventyr.
Kan även få ledig de första 14 i juni om det skulle behövas.

Skulle vilja korsa ett område till fots eller cykel som sagt.
Kollade på Alastair humpreys into empty quarters igår och de vägarna och landskapen är något jag tänker mig på denna turen. Behöver dock inte vara så extrem som med vagnen dock.

Nord/sydamerika/afrika/asien är av intresse.

Filosoferar och tänker lite men måste spika inom kort så.. de tankar som går är.. cykla Dempster Highway, Appalachian Trail, Montainbike längs Great divide (~73km dagligen om hela), Oman

Har du någon plan på äventyr men saknar reskompis som jag? Ska vi prata ihop oss?

Ledig 14 juni- 30 juni och skulle vilja sticka iväg på ett äventyr.
Kan även få ledig de första 14 i juni om det skulle behövas.

Montainbike längs Great divide (~73km dagligen om hela),

Hur tänker du nu? Great Divide? Du menar Great Divide Mountain Bike Route? Den är 4418 km lång så ska du göra den på två veckor måste du snitta drygt 315 km om dagen, eller nästan 158 km om dagen i fyra veckor.

Cyklingen i USA är fantastisk btw, men med den korta tiden skulle jag koncentrera mig på Utah och Colorado kanske. Eller en bit längs någon av lederna, GDMBR eller Pacific Crest Bicycle Trail.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Menade ju 14juni - 31 JULI och uträkningen jag gjorde var om jag även tog ledigt de 14 första dagarna i juni vilket gör lite över 7 mil om dagen.

Dvs 8,5 veckor

Jepp du e på rätt led :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips