Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Vandra på Island frågor

Åter tack för infon!

Att betala för tältplats gör mig inget, men för att tälta intill stugorna behöver man inte boka i förväg?

Mvh
/Daniel

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
1500:- För att slå upp ett tält där man e tvingad att slå upp det? Kostar ju fan mer att bara bo än själva resan! Så du menar att det är förbjudet att tälta ute i markerna? Känns som att Island inte blir något resmål för min del... :(

Läste fel om priset, läste svenska kr. But still!

Blev nyfiken och kollade, 1500 ISK är 85kr. Det är väl inte så mycket. Island är så vackert, att låta bli att resa där bara för att man inte få slå upp sin tält var man vill, ja då är det nog bättre du stannar hemma....[/QUOTE]

Anledningen till att jag tvekar e för att jag vill inte känna mig som någon charterturist när jag reser. Åker ju till såna ställen för naturen, Inte människorna o för att få skita på det landets toaletter. Men visst förstår konceptet. Bara synd att folk inte har vett nog att inte fucka up när man åker någonstans så att det måste finnas såna regler.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips