• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandra Norge! Predikstolen, Trolltunga, Jotunheimen

Söker sällskap för att bila och vandra Norge ca v.30-31. start ca 19/7.

Tänkte ta dagsvandringar runt Predikstolen och Trolltunga, sen några längre turer uppe i Jotumheimen där vi har bl a Galdhöpiggen på 2469m och Glittertind på 2465m att bestiga.

Jag kommer att köra från Nyköping. Därifrån kommer jag köra antingen via Örebro-Karlstad eller upp genom Västerås/Sthlm-Dalarna. Om du bor någorlunda på vägen kan jag enkelt hämta upp dig. Kommer försöka göra resan så billig som möjligt så det är konserver och tältning som gäller, men självklart kan det förekomma lite lyx också.

Bilagor

• karta.jpg
    karta.jpg
    49.6 KB · Visningar: 13,048
Hej!

Jag och en vän kommer att åka tåg till Oslo imorgon (söndag) kl 08.30. sen vidare med tåg från oslo till stavanger söndag natt.
vi har liknande planer att besöka dessa ställen, dock utan bil :)
Vi har även med en hund.
Vi möts gärna upp om du vill ha sällskap någonstans samt samåka till ställen längre bort.
vi har inte helt planerat rutt än utan tar det lite eftersom, beräknawr vara borta ca 1,5-2 veckor.

/Maria & Caroline

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej tjejer! I brist på sällskap så har jag skjutit fram min resa till lite senare på året. Hade varit kul att ses annars!

/Johan

Hej, jag och min bror har haft tankar på att dra iväg till norge och vandra. Om du skickar lite mer info, hur länge, bensinkostnad osv så kan vi se hur det ser ut

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips