Vandra med husdjur

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Retrovirus; sa:
Har du klövjeväskor till dina sköldpaddor eller kan de ha saker i skalet som Skalman?

Som sagt håll det seriöst Skalman är en seriefigur alltså inte verklig. Det finns ingen med mat och sovklocka som har badkar och stege i skalet. Sköldpaddor har sin bostad på ryggen, skilj här på bostad och tält.

Till bostaden är en adress kopplad, du spenderar din huvudsakliga vila där, det krävs byggnadstillstånd för att upprätta en bostad.

Att placera sköldpaddor mellan Abisko och Kebnekaise är mao inget annat än svartbygge i ett svenskt naturreservat.

Obs spelar ingen roll om det skulle visa sig att boytan understiger 10kvm.

Själv åker jag dagligen den sträckan med mitt luftskepp så jag upptäcker alla svartbyggen!

För att ta saker i tur och ordning:

#1. Nej sköldpaddorna har inga väskor utan jag får bära alla deras prylar. Snacka om dålig stil! Det var därför jag funderade på om det var så klokt att ta med dem igen. Kanske blir det min kelvänliga gris Tryggve istället.

#2. Ja det här var ju ett problem jag inte tänkt på tidigare - man vill ju inte stöta sig med lagens långa arm. Dock funderar jag på om detta boendesätt verkligen kan betecknas som svartbygge. Med tanke på bostadens relativa primitivitet så är det väl snarare frågan om bivackering? Dock är ju problemet löst om jag väljer att göra som i #1.

Tack för synpunkterna!
/M

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips