Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Som sagt håll det seriöst Skalman är en seriefigur alltså inte verklig. Det finns ingen med mat och sovklocka som har badkar och stege i skalet. Sköldpaddor har sin bostad på ryggen, skilj här på bostad och tält.
Till bostaden är en adress kopplad, du spenderar din huvudsakliga vila där, det krävs byggnadstillstånd för att upprätta en bostad.
Att placera sköldpaddor mellan Abisko och Kebnekaise är mao inget annat än svartbygge i ett svenskt naturreservat.
Obs spelar ingen roll om det skulle visa sig att boytan understiger 10kvm.
Själv åker jag dagligen den sträckan med mitt luftskepp så jag upptäcker alla svartbyggen!
#1. Nej sköldpaddorna har inga väskor utan jag får bära alla deras prylar. Snacka om dålig stil! Det var därför jag funderade på om det var så klokt att ta med dem igen. Kanske blir det min kelvänliga gris Tryggve istället.
#2. Ja det här var ju ett problem jag inte tänkt på tidigare - man vill ju inte stöta sig med lagens långa arm. Dock funderar jag på om detta boendesätt verkligen kan betecknas som svartbygge. Med tanke på bostadens relativa primitivitet så är det väl snarare frågan om bivackering? Dock är ju problemet löst om jag väljer att göra som i #1.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar