Vandra i Spanien april/maj

Andorra ser fint ut. Ligger på ganska hög höjd så jag antar att våren inte kommer dit redan i april/maj?

Att hyra bil verkar smart! Någon som har tips om det?

Andorra ser fint ut. Ligger på ganska hög höjd så jag antar att våren inte kommer dit redan i april/maj?

Att hyra bil verkar smart! Någon som har tips om det?

Ang. snö eller inte sà beror det pâ. Jag var där i mars en gâng, och dâ lâg det snö uppe runt 1.800 meter. man kan ju alltid hyra snöskor att spänna pâ vid behov.

Bil: jag brukar kolla denna sida: lätt att jämföra priser, brukar var de större ftgen typ Avis, hertz etc. man fâr.

http://www.autoeurope.se/

Annars bara att googla:

alquiler coches Barcelona

eller

renta car Barcelona

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Detta är tvâ bilder frân Andorra för nàgra âr sedan: har för miog att det var i mars mânad, kan även vait början av april.

Bild 1: GR7 vid Escaldes, ca 1.000 möh
2393c8beae6e5bc853366bab2c83c98b.jpg

Bild 2: bestigning av Pic de Casamaya, detta bör vait runt 2.500 möh. Toppen ligger pâ ca 2.700 möh. Det gick med kängor och stavar, hade varit bra mycket láttare med snöskor! I bakgrunden lite högre berg i 3.000 meters-klassen.
cbb0270897e87f79e8bdb85b504e0753.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips