Vandra i Nepal

Jag har planer på att vandra i Nepal i mitten av januari 2010.
Har vid ett annat tillfälle vändrat Mt Everest basecamp trekken så den är inte aktuell denna gång.
Kan någon ge mig bra tips?
Är sugen på Annapurna Cirquit.
 
Annapurna Cirquit

Hej Jonas!
Ang. din fundering om Annapurna Cirquit. Jag är en ca 50-årig yngling vars bilder och berättelser
från Nepal tydligen har påvekat nåt hos min 20-åriga dotter. Hon for dit i början av November och har idagarna avverkat just A.C. Hon gjorde det motsols med start i Besi Sahar dit hon tog bussen
från fr,Pokhara. Du kan läsa en sammanfattning av hennes upplevelse på "resdagboken.se".
Hennes "alias" är: "celinainworld" och inlägget är från den 5/12-09. Enda besvikelsen från
mig själv är att det numera finns en jeepväg upp till det heliga templet Muktinath. Jag gick själv
till Jomsom tur o. retur-79 och en annan 6-dagars fr. Pokhara-86. Kunde inte direkt föreställa
mig ljudet av biltutor och gasande minibussar i dessa trakter. Men min dotter är helnöjd
med detta äventyr och är ännu kvar i Nepal där hon nu kollar Noshörningar i Chitwan Nationalpark.
Kanske har du nån liten sammanfattning om din vandring till Mount Everest basecamp
Jag var själv på Basecamp Nortface, alltså Tibet-86, och funderar på om sydsidans B.C. också
vore värt ett besök.
M.v.h. och en aldrig botad längtan till Nepal. Rune Falck
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.