Vandra i fjällen

Verkar 50-50 om det ska vara trolltolkning eller ej. Vilket kanske bekräftar min tes att trollen var roligare förr, utom de riktigt tråkiga, för att inte säga tragiska.

Behöver man använda så otympliga, och snudd på byråkratiklingande, ord som "liggunderlag", för att inte tala om "sovsäcksunderlag"? På engelska säger man "mattress" och på franska "matelas" så jag tvekar inte att använda ordet "madrass", som i mitt fall är ett Ridgerest.

Det där med att lämna dricka hemma vet jag inte......... Vin till maten och en whisky framåt kvällen, gärna med lite mörk choklad t.ex. :)

Peter

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det där med att lämna dricka hemma vet jag inte......... Vin till maten och en whisky framåt kvällen, gärna med lite mörk choklad t.ex. :)

Peter

Nu snackar vi helt andra grejer :p
Jag tänkte trådskaparen menade dricka, i form av coca-cola eller juice tex. Gillar man whisky eller vin, så ska man givetvis unna sig detta. Ju starkare och ju renare desto bättre (bara späda ut med vatten :D). En plunta är ju bra om det räcker.
Blir nog 70/30 rom/cola för mig nästa gång ;)

Öl hade ju varit helt ultimat, men det håller inte rent viktmässigt, eftersom man gärna klunkar mer än vad en plunta innehåller när det kommer till just öl.

När det gäller påfyllning av d v mat o dryck så har ju nästan civiliserade trakter sina bestämda fördelar. Även om vi klarar oss utan sugrör. Men plastkort kan vara bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips