Vandra Hallandsleden

Hej!
Nu i slutet av juli har jag bestämt mig för att vandra Hallandsleden, jag kommer börja i Varberg och gå neråt, jag kommer gå totalt ca 20-25mil.
Jag har införskaffat ett par bra vandringsskor, en 55 liters ryggsäck, sovsäck, liggeunderlag.
Konservburkar och ris har jag planerat ska vara min föda.

Det vore roligt om det var någon annan som har gått Hallandsleden förut och har lite tips.
Är det mycket mygg, är det så fint som det sägs, är det många som nyttjar leden eller är chansen att man träffar på någon liten, all information som jag kan få är uppskattat ! :)
 
Eftersom du borde ha mycket bra provianteringsmöjligheter, så bör du se till att bära så lite som möjligt, framförallt inga tunga konserver!
 
Det har du alldeles rätt i. Har du några bra enkla tips som proviant? Jag är helt nybörjare när det kommer till vandringar och friluftsliv så alla tips är välkomna!
 
Köp torrmat, antingen dyra färdigrätter, eller annan torrmat och pussla ihop egna rätter, eller torka själv tillagad mat.
 
Det har du alldeles rätt i. Har du några bra enkla tips som proviant? Jag är helt nybörjare när det kommer till vandringar och friluftsliv så alla tips är välkomna!

Som nybörjare är det väl bra att göra det enkelt även om det kanske kostar lite mer. Så istället för att torka maten själv (finns många fina trådar härinne) så köp färdigmat. Har inte själv gott sträckan men det är ju en hyfsat välbefolkad del av landet så du borde passera nån mataffär ibland och kan då passa på att proviantera. Ris o pasta är en bra bas att ha med, knäcke brukar hålla längre än mjukt bröd, hitta ngt pålägg som inte behöver kylförvaras typ tubost, gröt och soppor.
Till skillnad mot fjällen så bör du bära med dig även vatten och hitta ställen där du kan fylla på.
Om du passerar affärer ofta kan du passa på att köpa mat bara för dagen tex korv, köttbit.
 
Hej!
Vad roligt att du ska ut på Hallandsleden!
Frågan är hur långt söder ut du kommer? 20-25 mil är väldigt långt...