Val av turskidor

Jag ska ha vallningsfria skidor det är jag helt på det klara med.

Jag har långa stighudar men jag använder dem helst inte, jag tycker att det är väl trögt att åka med stighudar på, det blir mer som att gå med skidorna. Jag kanske borde testa nerför dock.

Vilka skidor blev det tillslut och hur fungerade de?

Ska turskida i vinter och har ungefär samma förkunskaper och krav som du verkar haft och är inne på vallningsfria skidor och Madshus Epoch i nuläget :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vilka skidor blev det tillslut och hur fungerade de?

Ska turskida i vinter och har ungefär samma förkunskaper och krav som du verkar haft och är inne på vallningsfria skidor och Madshus Epoch i nuläget :)

Det blev Madshus Eon till sist. Jag har bara åkt en tur i Vålådalen med ganska lite snö hittills, så de slets hårt. Jag är nöjd med mitt köp. Jag tror att Epoch hade varit för breda för mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips