Val av telebindningar

Nu tror jag att jag har bestämt mig.

Det blir nog Cobror ändå. Orsak: priset. jag har hittat dem för under tusingen i USA.

T/9 och Ascent har fallerat allt för ofta, även om man inte hör alla som är nöjda så är det nog många som klagat över hållfastheten.

Targan har har nästan bara hört gott om förutom antiisplattans hållbarhet och nu priset.

Så det blev ett tråkigt men säkert val.

/Martin

Har frågat förut men fick inget svar då - det finns ju en "touringplatta" till Cobrabindningarna, heter Cobra Free Kit eller nåt sånt, så att man kan få touringläget till den kanske tråkiga men ganska säkra och bra (tycker jag i alla fall) Cobra R8. Någon som testat?
 
voilé

Nu har du kanske hunnit köpa dina cobror men gillar du den bindingen så rekommenderar jag Voilé Hardwire CRB som har release-funktion, väldigt bra om man vill undvika otäcka benbrott. Lite ful bindning men jag tycker den uppför sig snarlikt Cobra, är helt flexfri och grymt skön + att man slipper ångest i skogen. Man kan kolla på den på telemark-pyrenees.com.
 
Har frågat förut men fick inget svar då - det finns ju en "touringplatta" till Cobrabindningarna, heter Cobra Free Kit eller nåt sånt, så att man kan få touringläget till den kanske tråkiga men ganska säkra och bra (tycker jag i alla fall) Cobra R8. Någon som testat?


Har själv vart inne på att köpa uppgraderingskittet till R8;an. Har vart runt och hört mig för och uppgraderingskittet (tror även R8 touring bindningen) har slutats att sälja i år. Mailade Rottefella som medelade att detta stämde, det hade tydligen vart mkt problem med hållbarheten på denna produkt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.