Val av kajak!

Med ålderns rätt

Jag hörde häromdagen - av en Trapper-återförsäljare - att Trapper-företaget blir uppköpt av någon annan part nu den kommande veckan. ÅF'en visste inte vem köparen är och ännu mindre varför de köper företaget. Detta behöver inte betyda att det är någon ko på isen - men det kan också vara så att nya ägaren ändrar i produktsortimentet, eller kvalitetskraven eller annat ...

Beställde själv en Trapper Royal i karbon - med Lettmannpedaler och hål för VKVs självräddningssystem :)

Jag var till Trapperfabriken 3 gånger för dryga 2 år sedan, (dit jag har så där 20 km) när jag beställde min Albacore i specialutförande (enda exemplaret i landet?) och även om jag inte snokat upp hur gamla ägarna är så förvånar det mig inte ett dugg om dom med ålderns rätt kanske vill sälja företaget och dra sig tillbaka efter ett långt yrkesliv.

Hittar de sedan rätt köpare så kan Trapper nog öeva vidare och utvecklas.

Hans F som skriver här ibland och har konstruerat kajaker åt Trapper de senaste åren vet kanske mer.

Per.

Snarare är det väl läge att avvakta med Trapper om ryktena är sanna, så man vet att det finns någon som tar hand om eventuella garantiärenden i framtiden...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Snarare är det väl läge att avvakta med Trapper om ryktena är sanna, så man vet att det finns någon som tar hand om eventuella garantiärenden i framtiden...

Trapper kanske inte gör dom häftigaste kanoterna men till deras försvar kan sägas att de är bland de äldsta på den svenska marknaden. Jag tror inte någon är intresserad av att köpa varumärket för att lägga ner det...

Ska man vara trygg vad gäller garanti är det nog VKV, Trapper och Svima som man bör handla av. De flesta andra är nya uppkomlingar i sammanhanget ;-)

Sen finns ju http://www.allabolag.se/ om man är intresserad av att veta lite mer om leverantören.

Tackar för hjälpen!!

Har nu ( äntligen) bestämt mig för en trapper royal, med lettmans pedalställ, blir en riktigt bra lösning för mig!

Vill rikta ett STORT TACK till alla för hjälpen, ett rent nöje att läsa inäggen.

TACK ska ni ha!!

Har nu ( äntligen) bestämt mig för en trapper royal, med lettmans pedalställ, blir en riktigt bra lösning för mig!

Vill rikta ett STORT TACK till alla för hjälpen, ett rent nöje att läsa inäggen.

TACK ska ni ha!!

En av mina kajakbekanta fick sin fabriksnya Trapper Royal levererad lördags.
Med Lettman pedaler, VKV-rör och aluminiumskena. Tyvärr så hade jag glömt att ladda batteriet i kameran så det blev inga bilder.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips