Val av cykelpump?

Jag har hört mycket ris och ros om minipumpar...jag tycker det är lite svårt att hitta en bra pump som inte går sönder när man pumpar.
Har ni något tips på en bra pump som håller!
[Ändrat av bergholm 2003-08-07 kl 19:57]
 
Jag har som är riktigt dålig, du kan få köpa den. Jag funderar på att skaffa kolsyrepatron.

/Håkan - kanske lite lat
 
Billig pump

bergholm; sa:
Jag har hört mycket ris och ros om minipumpar...jag tycker det är lite svårt att hitta en bra pump som inte går sönder när man pumpar.
Har ni något tips på en bra pump som håller!
[Ändrat av bergholm 2003-08-07 kl 19:57]

Jag har en Quickex, Quicker Pro som är helt värdelös. OK, om man kan hantera den så får man upp ett "jäkla" tryck. Men den är riktigt svår att använda och jag har gett upp.
Men så upptäckte jag att "mitt X" har en billig pump av typen som man köper på en stormarknad för 50 spänn. Den är enkel att använda och riktigt bra faktiskt, snabb och ger bra tryck....

/Säger jag som gärna köper kläder från Tiger hummm....
 
Biltema, pump med manometer

Jag har hört att Biltema har en billig pump med manometer som skall vara riktigt bra. Man kan pumpa upp ett högt tryck i däcken.

Själv har jag en Blackburn som jag inte är nöjd med eftersom det inte går att få upp tillräkligt högt tryck med den pumpen. Men jag kommer nog att köpa pumpen på biltema om den inte väger för mycket.

Hans
 
Himla pumpande

Alla minipumpar lider av samma sak... Dom är för små för att man skall kunna få in någon luftvolym att tala om i dom. Därför får man stå i all evighet och pumpa. Jag har en SKS AVACS Cyber Zoom som fungerar helt ok. Man får upp däcket i 5 bar om man vill, men då är man bra svettig efteråt.

Jag testade en Crank Bros pump förut, riktigt gedigen med aluminium body och tryckmätare (vilket jag gillar). Dessutom hade den två lägen, ett läge där man får in stor volym och ett läge där man får högt tryck. Jag lyckades inte få upp mer än 2 bar med den pumpen, så jag gav upp och skaffade en annan (SKS:n).

Men det är nog ganska hugget som stucket vilken pump du skaffar. Oavsett om den kostar 20 kr på biltema eller 349 kr (crank bros) så kommer den nog att pumpa luft i ditt däck.

Det finns ju kolsyrepatroner. Jag kommer inte överens med dom, och dom ända gånger jag fått punka är när jag bara haft sådana med mig (vilket resulterat i att man fått gå hem). Men många andra gillar dom. Om du skaffar en sådan, se till att öva på ett par patroner så att du vet hur du gör innan du behöver det.

/Mattias
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.