Vättern runt

• Trådstartare olofsson.linus@telia.com (Linus Olofsson)
  • Start datum

olofsson.linus@telia.com (Linus Olofsson)

Gäst
Är det någon som har lite erfarenheter om "Vättern runt" som du vill dela med dig av ???

Har tänkt Cykla den nu i vår.

jurgen.asp@bikerider.com (Jürgen Asp)

Gäst
Tips till Vättern...

Hej Linus. Kul att du ska trampa Vättern. Lite tips: Jag trampar sittandes på en Brooks lädersadel. Lite tyngre och det tar en tid att få den inriden, men efter några mil sitter den som gjuten och ger inga problem under turen! Passa dig bara för nya cykelbyxor eller andra tillbehör du inte trampat in. Ta det lugnt de första 10 milen, ät och drick och njut av turen. Är du en lonelyrider kan du se till at få draghjälp från andra gäng och lägg dig på "rullen". Se bara till att Dra lite du med, så blir stämningen trevligare. Och startar du på natten, vilket jag får göra i år med, ha långa cykelbyxor: varma muskler arbetar bättre än kalla och spara på knäna, gärna med knäskydd. Och sist men inte minst: njut av det vackra landskapet och ha trevligt i gemenskapen.
M.v.h. Jürgen

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
vättern tips

tjena

ha även med dig en x-tra slang , vet aldrig när punkan e framme,även någon typ av energikäk kan vara trevligt , typ "powerbars" eller varför inte russin & chokladkaka.

är du ovan av att ligga i klunga så är mitt tips att ta det väldigt försiktigt eller rent av undvika klungor,bästa är om du har ett par kompisar att "träna" klungåkning med.
olyckor händer lätt när man e trött & lite vinglig.

lycka till // rogo......

Trevligt.

Har precis anmält mig. Jag hade tänkt mig en klassiker, ska åka Vasaloppet snart... Lycka till med träningen, har hört att man bör ha 100 träningsmil bakom sig ungefär. Det beror ju på vilken grad av vilja man har.

MVH /Daniel, Gävle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips