Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte säkert att man söker just stillhet då man taktältar. Det kan vara utsikt eller bara någonstans att sova innan man drar vidare. Men jag tycker inte om bräsnledrivna kupe-/motorvärmare då de ju släpper ut orenade avgaser. Märkligt nog tillåts den värma huvuddrivmotor så den är varm vid start och då släpper ut mindre genom sitt avgasrör, troligen ingen miljönettovinst men ser bra ut om man bara mäte i avgasröret för drivmotorn och värmemotorns avgaser går ut annat håll.
Man kan ju köra bilen på tomgång hela natten, då blir det varmt och skönt därinne, så man kan sova där. Tempreglering och avgasrening ingår. Hoppas att Greta inte läser detta.
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
5 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
2 kommentarer