Vada i Sarek!

Blir inte regnbyxorna kladdiga av klistret på tejpen?

Sandaler har man ju ändå med sig och de väger i stort sett ingenting så varför krångla?

Schneeberger; sa:
Ingen annan än jag som vadar i kängorna? Det ger avsevärt mycket bättre stabilitet och fotskydd än att halka runt i sandaler

Plockar man ur strumpor/sockar/innersula så blir inte vätan i kängan något större problem. Detta gäller givetvis Lundagskängor o dyl - när jag vadade med mina alpinkängor hade jag blöta skor en vecka efteråt... inte så smart men ibland måste man.

Uffe

Jag håller med. Så länge man har ett par ofordrade kängor så är de utmärkta att vada i utan sockar eller sulor, även om man får vatten i dem under vadet.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips