Vad gör jag för fel?

Har en grym Arctryxjacka. Ett litet problem dock. Har vid två tillfällen använt mig av Armour-impregnering utan lyckat resultat. Det som hänt är att det slutat pärla sig efter första skuren.
Har även testat med Nikwax Techwash (vet numera att den inte är så särskilt miljövänlig). Det har blivit lite bättre men någon längre pärlande verkan har det inte varit.

Har följt produktens bruksanvisning....men ändå.
Vad gör jag för fel?

Var är felet?

Har du tvättat, sköljt och sköljt och sköljt före impregneringen?
Om du gjort det och misslyckats så har du fel vatten in i tvättmaskinen och det är inte ditt fel. Var bor du?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har du tvättat, sköljt och sköljt och sköljt före impregneringen?
Om du gjort det och misslyckats så har du fel vatten in i tvättmaskinen och det är inte ditt fel. Var bor du?

Antar att du tänker på vattenhårdheten...
Kan ju vara bra för mig som sitter med ett av Sveriges mjukaste vatten - ska vattnet vara mjukt eller hårt för bästa resultat?

Mjukt och välsköljt är modellen. Jag som bor med ett hårt vatten och mjukar upp det med ett filter lyckas i mina impregneringar. Men en lätt strykning kan behövas efter behandling före det riktiga pärlandet framstår.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips