Vad för cykel?

Jag ska köpa barends och testa!
En annna fråga: Åsikterna går isär om huruvida man kan köra grusvägar med en racer. Vad tycker ni?

Håller med Thure.
Klart man kan köra grusväg på racer, varför skulle det inte gå enligt pessimisterna? Med min racer och hjul skulle jag inte tveka. Med en dyr fin racer och hjul skulle jag kanske tänka efter en extra gång.

Varför vill du absolut hitta en handlare med "testram". Om cykeln passar handlar ju bara om att mäta kroppen och sedan välja en cykel som går att ställa in i rätt intervall. När man väl har sin cykel så är det bra att mäta på plats på den så att man kan ställa in detaljer.

Och så klart ska du ha hybriden kvar, nu när du är biten av cykling så duger det inte med bara en cykel. :-D Som Thure säger så är flera nödvändigt!

Hej! Jag har själv inte ens vetat att det finns något sådant förrän jag öppnade den här tråden för ett år sedan. Jag har sedan dess fått massor av tips från olika håll att prova ut en cykel på enh sådan. :) Men behövs det inte är det ju jättebra, det förenklar ju i viss mån. Tror jag. Jag vill ha en begagnad cykel jag sitter bra på i tio mil, svårt att veta som fullständig novis på området vad jag behöver när det gäller racer. Men tack vare era tips här blir det ju betydligt lättare!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips