Vad är detta? (bifogad bild)

Jag stötte på denna när jag var ute på en skogsprommenad... Det fanns en till likadan på andra sidan stigen, de var riktade mot varandra. Det finns inga hål eller öppningar överhuvudtaget, allt är ordentligt igenskruvat... Helt enkelt en stängd låda som ser lite ut som en brevleda eller fågelholk.

Finns det något syfte med dessa lådor, eller är det någon form av abstrakt "konst där du minst anar det" påhitt?
 

Bilagor

  • DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    140 KB · Visningar: 711
Förmodligen en "besöksräknare" - sändare och mottagare (förmodligen radio) i varsin låda som räknar hur många personer som paserar.
 
Det är nog en apparat som räknar vandrare. Har sett såna vid några tillfällen. Den satt väl vid en vandringsled eller liknande?
 
Där var ingen glipa på undersidan? skulle kunna vara fladdermusholkar.
Nej, jag tittade där under... Helt stängd.

Det är nog en apparat som räknar vandrare. Har sett såna vid några tillfällen. Den satt väl vid en vandringsled eller liknande?
Jo, de sitter en bit in längs en 7km vandringsslinga / led.

Besöksräknare alltså... Det kan förklara varför de satt precis mitt emot varandra på varsin sida av stigen. Tackar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.