Vad är detta? (bifogad bild)

Jag stötte på denna när jag var ute på en skogsprommenad... Det fanns en till likadan på andra sidan stigen, de var riktade mot varandra. Det finns inga hål eller öppningar överhuvudtaget, allt är ordentligt igenskruvat... Helt enkelt en stängd låda som ser lite ut som en brevleda eller fågelholk.

Finns det något syfte med dessa lådor, eller är det någon form av abstrakt "konst där du minst anar det" påhitt?

Bilagor

• DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    140 KB · Visningar: 785

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Förmodligen en "besöksräknare" - sändare och mottagare (förmodligen radio) i varsin låda som räknar hur många personer som paserar.

Det är nog en apparat som räknar vandrare. Har sett såna vid några tillfällen. Den satt väl vid en vandringsled eller liknande?

Där var ingen glipa på undersidan? skulle kunna vara fladdermusholkar.
Nej, jag tittade där under... Helt stängd.

Det är nog en apparat som räknar vandrare. Har sett såna vid några tillfällen. Den satt väl vid en vandringsled eller liknande?
Jo, de sitter en bit in längs en 7km vandringsslinga / led.

Besöksräknare alltså... Det kan förklara varför de satt precis mitt emot varandra på varsin sida av stigen. Tackar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips