Vacker kniv

Jag är sugen på en vacker kniv. Jag har tittat runt bland tillverkarna i Svensk Knivförening och fastnat för en man vid namn Torsten Häller. Är det någon här som känner till honom och hans alster?

HåkanF

knivslöjd

Hej,

Jag känner inte till honom, men har du funderat på att göra en kniv själv? Det är inte så rackarns svårt som man kan tro, och enormt tillfredsställande. Jag började med att köpa en bok i ämnet för några år sedan och har väl tillverkat ett 10-tal knivar vid det här laget. Hör gärna av dig om du vill ha goda råd och glada tillrop.

MVH

Claes

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Visst skulle det kännas mycket tillfredsställande att tillverka en egen kniv, men just nu har jag så många andra tidskrävande intressen.

HåkanF

Tror mig se vad du ser Torsten Hällers knivar, företrädesvis traditiomella, kortbladiga och funktionella.En färdkamrat för resten av färden.
Vardagsgrejorna skall vara funktionella och lite flärdfulla. Har en kamrat som fick en fin av hans händer framställd i rundningspresent. Beundrades av fler än mig.

Du får väl utveckla när du bestämt dig.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips