Utsidans medlemmar - ett hyvens släkte

Hej hopp,
det gick upp för mig att man ju nästan kan fråga Utsidanpanelen om vad som helst - ekerspänning, skavsårstejp, GPS, salva för ömma cykelbakar, tjejer i fjällen, lufttryck i MTB-gafflar, paddelblad. Med mera. Med mera. Och varje gång kommer en aldrig sinande mängd insiktsfulla och kunniga svar. Vilken tillgång! Utsidans panel är ett föredömligt släkte. Fortsätt så!!

MVH,
Petra

Visst är vi trevliga här och försöker att hjälpa andra förvillade människor tillrätta i "ute-djungeln". Det blir trevligare när man hjälper sina medmänniskor.

Tack alla andra flitiga skrivare

/Stefan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte för att förstöra den positiva inställningen, men just att man kan ställa frågor om i princip vad som helst och för det mesta få vettiga svar är liksom vitsen med stora konferenssystem:)

Utsidan är jättebra för friluftsinriktade frågor, men för andra frågor föredrar jag andra konferenssystem.

madir; sa:
nästan kan fråga Utsidanpanelen om vad som helst
Med mera. Med mera. Och varje gång kommer en aldrig sinande mängd insiktsfulla och kunniga svar.

Jovars. Det är nog så riktigt iåförsig. Fast nog måste man sålla en hel del (=mycket!) bland allt tyckande och ren nonsens också. Det är ju ganska ofta som folk skriver utan att svara eller bara för att hävda sin egen knepiga uppfattning om något dom egentligen inte vet så mycket om.
Jag tycker defintivt att det är bättre med att gå till biblioteket eller fråga människor som man vet kan eller som arbetar med sakfrågan exempelvis läkare, militärer, fältbiologer eller forskare osv.
Fast jag håller med om att det finns bra ideer på sidan i forumet ibland.
Jag litar nog inte riktigt på utsidans medlemmar själv. När jag frågat om exempelvis överlevnad har jag fått en hel del felaktiga svar, som det visat sig när jag kollat upp ämnet hos andra "experter". Många medlemmar verkar tvärsäkra men lite okunniga när det bränner till. För mig som är lite av nybörjare inom en del områden så är det ett jättejobb att skilja på bra och dåliga tips och svar.
Det finns säkert skillnad mellan olika forum. Och dom som är vana läsare/medlemmar kanske lärt sig vilka som går att lita på osv. Som med veckotidningar.
Men det är en trevlig sida på många andra sätt.

Med vänliga hälsningar
//Janne

Ps. Med detta så menar jag inte att utsidan skall cencureras eller så om någon tolkar det så. Jag menar helt enkelt att det ganska ofta inte är insiktsfulla och kunniga svar. Man måste vara noga med att inte köpa alla dumheter som skrivs oxå. Ds.

//J

Social community...

som Utsidan väl får betecknas som, är väl som vilken samlingsplats som helst, där en massa folk pratar om ditt och datt.

Vem förväntar sig att då ständigt höra sanningar?

Jag har stött på sk sanningssägare, som blir otrevliga, när man skriver något som går stick i stäv med deras konservativa väl förpackade kunskap, inte så trevligt. ;(

Det jag själv uppskattar hos den här typen av forum, är väl snarare att få uppslag för vidare eget tänkande.
Man blir kreativ och forskar vidare, utifrån alla ledtrådar man fått här och det kan leda till ytterligare ett inlägg. :)

Men ok, jag märker ibland, att man själv behöver revidera egna sk sanningsfixeringar och varför skulle jag ondgöra mig över detta?

Sånt e livet.

/Björn

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips