Utmanande kort vandring

Hej, jag längtar efter de svenska fjällen och vill göra en kort, men utmanande vandring. Kan bara vara borta i två nätter. Funderar på att flyga upp till Kiruna torsdag morgon och hem igen på lördag eftermiddag. Vill vandra så mkt som möjligt däremellan. Ser framför mig att det blir långa dagar och många höjdmeter, men vill gärna undvika att behöva gå brant nedför i blockterräng. Är mycket tacksam för tips.

Ring Keb Fjällstation - Personalen där brukar springa/gå ganska långa turer i området t ex skulle den här turen funka. Det går att åka båt en bit upp i vistasvaggi från Nikkaluokta. Klipp från annan tråd i forumet:

"Nu vet jag inte hur många dagar ni har på er, men den klassiska "Kebne runt" går från Nikkaluokta norrut genom Vistasvaggi - Stuor Reaiddavaggi (Nallu) - Sälka - Laddtjuvaggi - Kebne fjällstation - Nikkaluokta. "

Åker du helikopter ToR Keb kan du korta turen genom att gå via Tarfala.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips