Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur bra funkar det om man behöver reklamera lr fått fel storlek?
Någon som har erfarenhet av det?
Kollar och provar ni era planerade köp i svenska friluftsbutiker innan?
Hur vet man att den beställda varan verkligen inte är en piratkopia?
Lite pinsamt om det kommer fram när man har kontakt med den svenska generalagenten för ett märke vid ev reklamation.
Jag har bytt storlek och utnyttjat öppetköp från FaceWest och FieldAndTrek utan problem.
Amazon.co.uk skickade genast nya prylar då de första skickats till en gammal adress utan att någonsin ifrågasätta min ärlighet trots att jag teoretiskt sett kunde jag ha plockat ut båda paketen och behållit dem, men deras kommentar var "Ibland kommer saker bort, vi skickar nya.".
Från dessa återförsäljare oroar jag mig inte för piratkopior mer än jag gör från Addnature, Outnorth eller Naturkompaniet.
Men att handla från återförsäljare som BackpackingForever är mer eller mindre ett lotteri. Priserna är riktigt bra... nästan för bra faktiskt, och tittar man på omdömena butiken får så verkar det som om en på fem får vad de betalat för och resten får något annat.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar