USA tillverkade Canon tillbehör

Efter flera månaders beslutsvånda Canon EOS 450 D eller Canon Powershot G9, har jag nu beslutat mig för att köpa en Powershot G9 (i Sverige)

Men när jag Googlat på tillbehör till Powershot G9 hittade jag lite ”fina” tillbehör som jag tror tillverkas i USA (har inte läst så noga än) på

http://kleptography.com/rf/ och på

http://www.lensmateonline.com/newsite/order_G7_1.html

Filteradaptern från Lensmate är gjord av aluminium till skillnad från Canons som är gjord i någon plast.

Är det någon som har erfarenhet av tillbehör från någon av dessa firmor?

Det jag funderar på att köpa är lätt och förhållandevis billigt, så tillägg för frakt och moms borde inte bli så speciellt mycket pengar.

Per

Snabb leverans

Nu har paketet tillbehören från Lensmate kommit. Det tog en dryg vecka från det att jag beställde tills paketet fanns att hämta på ICA (Posten). Än har jag inte fått fakturan på svensk moms och ev tull.

Per

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kommer verkligen ev moms + tull faktura i efterhand?

Ja, så var det förra gången jag handlade från USA. Några veckor efter att jag fått paketet kom en faktura från FEDEX (speditionsföretaget) på moms och tullklarering.

Den här gången var det USPS (US Postal Service) som skötte frakten.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips