USA tillverkade Canon tillbehör

Efter flera månaders beslutsvånda Canon EOS 450 D eller Canon Powershot G9, har jag nu beslutat mig för att köpa en Powershot G9 (i Sverige)

Men när jag Googlat på tillbehör till Powershot G9 hittade jag lite ”fina” tillbehör som jag tror tillverkas i USA (har inte läst så noga än) på

http://kleptography.com/rf/ och på

http://www.lensmateonline.com/newsite/order_G7_1.html

Filteradaptern från Lensmate är gjord av aluminium till skillnad från Canons som är gjord i någon plast.

Är det någon som har erfarenhet av tillbehör från någon av dessa firmor?

Det jag funderar på att köpa är lätt och förhållandevis billigt, så tillägg för frakt och moms borde inte bli så speciellt mycket pengar.

Per

Snabb leverans

Nu har paketet tillbehören från Lensmate kommit. Det tog en dryg vecka från det att jag beställde tills paketet fanns att hämta på ICA (Posten). Än har jag inte fått fakturan på svensk moms och ev tull.

Per

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Kommer verkligen ev moms + tull faktura i efterhand?

Ja, så var det förra gången jag handlade från USA. Några veckor efter att jag fått paketet kom en faktura från FEDEX (speditionsföretaget) på moms och tullklarering.

Den här gången var det USPS (US Postal Service) som skötte frakten.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips